24.04.2017

Aktualna pielęgnacja mojej cery | Skóra atopowa, wrażliwa

Dzisiaj opowiem Wam o aktualnej pielęgnacji mojej cery, która jak wiecie jest skórą atopową i bardzo wrażliwą. Muszę zwracać szczególną uwagę na to jakich produktów używam do jej pielęgnacji. Na ogół są to kosmetyki apteczne, bo takie służą mojej skórze najbardziej. Jeśli dbam o nią i o swoją dietę to skóra jest w bardzo dobrym stanie. 



Rano przemywam twarz samą wodą, nie lubię używać żeli czy czegokolwiek do jej mycia, bo takie na ogół wysuszają skórę i pogarszają jej stan. Następnie nakładam krem do 35 lat Receptury Babuszki Agafii [recenzja], który znakomicie sprawdza się pod podkład. Delikatnie nawilża, nie przetłuszcza skóry, nie skraca trwałości makijażu. Pod oczy i na powieki często nakładam krem Dexeryl, bo ta okolica jest u mnie szczególnie wrażliwa, więc muszę ją dodatkowo nawilżyć. Wieczorem zmywam makijaż płynem micelarnym Garnier [recenzja], którego używam od kilku lat i nigdy mnie nie zawiódł. Świetnie sprawdza się na tak wrażliwej skórze jak moja, nie podrażnia jej i nie wysusza. Następnie nakładam krem. Używam kilku kremów zamiennie. Najczęściej jest to Dexeryl, choć mam wrażenie, że skóra nieco się do niego przyzwyczaiła i nie działa już tak dobrze jak kiedyś, dodatkowo chyba zaczął zapychać mi skórę. Niestety kremy przeznaczone do skóry atopowej często nafaszerowane są parafiną, gliceryną, czyli typowymi zapychaczami. Nowością, która niedawno pojawiła się w mojej kosmetyczce są dwa kremy: intensywnie nawilżający Iwostin z serii Sensitia i Ziaja kuracja lipidowa fizjoderm krem na dzień i na noc. Pierwsze wrażenia po użyciu tych kremów są niezwykle pozytywne. Iwostin dostatecznie nawilża skórę, wyrównuje koloryt, wygładza, podobnie jak Ziaja. Obydwa kremy nie uczuliły mnie, są ultra łagodne dla mojej skóry. Od czasu do czasu sięgam też po niezastąpiony Avene Cicalfate, który pięknie łagodzi podrażnienia. Raz na jakiś czas nakładam na twarz glinkę anapską [recenzja], która fajnie zwęża pory i oczyszcza skórę. Kiedy ma skórze pojawią się zmiany atopowe sięgam po maść Protopic przepisaną przez dermatologa. Na szczęście sięgam po nią bardzo rzadko. Zauważyłam, że na stan mojej skóry duży wpływ ma stres i zmęczenie. Aktualnie szukam kremu pod oczy, który mocno nawilżyłby skórę i nadawał się pod makijaż. Macie coś godnego polecenia? Jeśli tak to napiszcie o tym w komentarzu :)


Pozdrawiam! 

6 komentarzy:

  1. też używam maści Protopic już od kilku lat. bardzo lubię kosmetyki apteczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Protopic nie raz ratował mi skórę. Świetna maść, warta swojej ceny.

      Usuń
  2. Sam płyn micelarny wystarcza Ci do zmycia makijażu? Jeśli używasz drogeryjnych podkładów to zdecydowanie za słabe oczyszczanie cery.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarcza mi, zmywam makijaż do czasu aż wacik będzie czysty. Robię tak od zawsze, nie zauważyłam żeby ucierpiała na tym skóra.

      Usuń
  3. W glinkę to i ja muszę sie zaopatrzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do cery atopowej polecam to co się sprawdziło u nas - uzdatnienie wody filtrem prysznicowym z systemem kdf - miękka woda pozbawiona chloru i fluoru nie będzie podrażniać wrażliwej skóry.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...