01.04.2015

Planeta Organica Macadamia Oil, czyli o szamponie do włosów przetłuszczających się

Dzisiaj mam dla Was recenzję szamponu do włosów Planeta Organica z olejkiem makadamia, który przeznaczony jest do włosów przetłuszczających się. Przez okres zimowy moje włosy przechodziły totalną rewolucję, przetłuszczały się w trybie natychmiastowym. Bywało też tak, że tuż po myciu wyglądały nieświeżo, nie miały objętości, dlatego też chętnie sięgałam po szampony, które choć w minimalnym stopniu przyczyniały się do zmniejszenia przetłuszczania. Bardzo lubię produkty marki Planeta Organica, zwłaszcza te, które pojawiły się w sklepach jako pierwsze. Niestety szampon Macadamia Oil rozczarował mnie, przede wszystkim dlatego, że nie spełniał swojego głównego zadania, czyli nie przedłużał świeżości włosów na czym najbardziej mi zależało. Aktualnie testuję kilka nowych szamponów o których napiszę Wam przy okazji włosowej aktualizacji.


Obietnice producenta

Szampon do włosów z 10% zawartością olejku macadamia. Szampon przywraca równowagę skóry głowy, reguluje wydzielanie sebum. W szczególności przeznaczony do pielęgnacji włosów tłustych.


Dostępność i Cena

Szampon otrzymałam ze sklepu Bioema, gdzie aktualnie jest niedostępny. Możemy go kupić w większości sklepów z rosyjskimi kosmetykami. Cena to około 11 zł / 250 ml. 

Skład

Agua (woda), Organic Macadamia Ternifolia Seed Oil (organiczny olej makadamia), Sodium Сосо-Sulfate (detergent), Glicerin (gliceryna), Coco-Glucoside (emulgator), Cocamidopropyl Betaine (substancja myjąca), Quercus Robur Bark Extract (ekstrakt kory dębu), Juniperus communis Fruit Water (ekstrakt jałowca), Santalum Album (Sandalwood) Oil (olej z drzewa sandałowego), Cetearyl Alcohol (emolient), Xanthan Gum (zagęstnik), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (antystatyk), Potassium Hydroxide (regulator pH), Dehydroacetic Acid (konserwant), Benzyl Alcohol (składnik kompozycji zapachowych), Sodium Benzoate (konserwant), Potassium Sorbate (konserwant), Sodium Chloride (modyfikator reologii), Parfum (zapach).

Moja opinia

Szampon okazał się dla mnie zupełnie przeciętny. Podstawowa seria szamponów Planeta Organica służy moim włosom znakomicie. Seria Afryka nie przypadła mi do gustu. Tak jak pisałam na początku szampon nie spełnia głównej obietnicy producenta, czyli nie przedłuża świeżości włosów przetłuszczających się. Po umyciu włosy są nieco obciążone, nie są odbite u nasady. Opakowanie to podłużna buteleczka o pojemności 250 ml. Konsystencja niezbyt gęsta. Szampon dobrze się pieni i jest całkiem wydajny. Zapach bardzo przyjemny, słodki, na włosach nie jest długo wyczuwalny. W składzie znajdziemy kilka wartościowych rzeczy -  organiczny olej makadamia, gliceryna, ekstrakt kory dębu, ekstrakt jałowca, olej z drzewa sandałowego. Reszta składu chemiczna. Na początku mamy dość mocny detergent, dlatego bardzo wrażliwe głowy muszą na niego uważać. Przechodząc do działania szampon nie sprostał moim oczekiwaniom. Nie przedłużał świeżości włosów, pozbawiał je objętości. Przy codziennym stosowaniu zaczął podrażniać skórę głowy, dlatego musiałam stosować go zamiennie z innymi szamponami. Na plus można zaliczyć to, że dobrze się pienił, nie plątał włosów. Po umyciu były miękkie i błyszczące. Szampon zupełnie zwyczajny. Być może sprawdziłby się u osób z włosami normalnymi, które nie mają problemu z wrażliwą skórą głowy. 

Plusy:
- włosy po umyciu są miękkie i błyszczące
- bardzo ładnie pachnie
- dobrze się pieni
- wydajny

Minusy:
- nie przedłuża świeżości
- nieco obciąża włosy
- przy codziennym stosowaniu podrażnił skórę głowy
- przeciętny skład

Ocena: 2+/5

Miałyście szampony Planeta Organica z serii Afryka? Jak Wasze wrażenia?

Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Dla mnie też jest przeciętny, spodziewałam się czegoś lepszego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że podrażnia skórę głowy ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że się nie sprawdził :c, ale ma bardzo ciekawy design :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Słabiutko :/
    Nie skuszę się na niego

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie skuszę się na niego przy następnym zamówieniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dobrze, że ostrzegłaś. Szkoda, że się nie sprawdził :( Ja mam problem na 2 dzień po myciu, bo moje włosy się przetłuszczają w dziwny sposób, tak jakby oddawały oleje które wypiły, bo to nie jest sebum. Szukam szamponu który nie powodowałby tego dziwnego zjawiska, zwłaszcza, że włosy zaraz po myciu są czyste i bardzo lekkie, domyte w każdym calu.
    Pozdrawiam, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A wydawał się fajny :)

    Musze kiedyś spróbować szampony i odżywki tej marki

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam dość wrażliwą skórę głowy, więc wolę się do niego nie zbliżać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie dziś otworzyłam jakiś w okrągłej butelce i zachwyciłam się zapachem, jestem ciekawa czy odżywki z tej firmy pachną równie bosko :) Na ten jednak się nie skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  10. Boję się trochę tego podrażnienia skóry głowy :-(...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe ma opakowanie :D Ale nic o nim nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. szampon, który obciąża włosy to mój wróg.. już wystarczająco mam je obciążone..

    OdpowiedzUsuń
  13. Opakowanie wygląda intrygująco, ale dodatkowe obciążenie to nie moja bajka...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...