08.01.2015

Gęste i zachwycające, czyli o szamponie Garnier Fructis

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją wzmacniającego szamponu Garnier Fructis Gęste i Zachwycające o którym wspominałam Wam przy okazji grudniowej aktualizacji włosów. Szampon ten stosuję zamiennie z innymi produktami, taka taktyka w przypadku wrażliwej skóry głowy spisuje się u mnie najlepiej. Moja skóra szybko przyzwyczaja się do jednego produktu i zazwyczaj reaguje podrażnieniem, swędzeniem i przesuszeniem. Na swojej łazienkowej półce muszę mieć kilka wariantów do wyboru. Aktualnie najczęściej sięgam po rosyjską pielęgnację - Planeta Organica szampon tybetański, Natura Siberica Objętość i Nawilżenie, Apteczka Agafii szampon dermatologiczny do włosów tłustych, jednak średnio dwa razy w tygodniu lubię użyć szamponu z drogeryjnej półki - Alterra, Loreal Elseve i recenzowany Fructis. To mój drugi szampon Garnier, który okazał się całkiem przyjemnym produktem. Nie jest idealny, ma kilka wad, ale więcej w nim dobrych cech. 


Obietnice producenta 

Marzysz o spektakularnie gęstych, bujnych i silnych włosach? Dodaj swoim włosom spektakularnej gęstości, którą możesz zobaczyć, poczuć i dotknąć! Nasz sekret?
Fibra-Cylane
Długotrwałe działanie. Innowacyjna molekuła wnika do włókna włosa pogrubiając jego strukturę i tworząc długotrwały efekt gęstości włosów, który kumuluje się po każdej aplikacji.
Ekstrakt z granatu
Kremowa formuła sprawia, że włosy stają się wyraźnie piękniejsze, miękkie w dotyku, sprężyste i łatwe do ułożenia.



Dostępność i Cena

Większość drogerii kosmetycznych (Rossmann, Natura). Cena to około 8 zł / 250 ml. 

Skład

Aqua / Water, Sodium Laureth Sulfate, Coco-Betaine, Sodium Lauryl Sulfate, Sodium Chloride, Glycol Distearate, Niacinamide, Alcohol Denat., Saccharum Officinarum Extract / Sugar Cane Extract, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Sodium Hydroxide, Aminopropyl Triethoxysilane, Polyquaternium-30, Camellia Sinensis Leaf Extract, Benzyl Alcohol, Linalool, Punica Granatum Extract, 2-Oleamido-1,3-Octadecanediol, Acrylates Copolymer, Pyrus Malus Extract / Apple Fruit Extract, Pyridoxine HCl, Citric Acid, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Citrus Medica Limonum Peel Extract / Lemon Peel Extract, Hexylene Glycol, Hexyl Cinnamal, Amyl Cinnamal, Parfum / Fragrance.

Moja opinia

Szampon Wzmacniający Garnier Fructis trafił do mnie kilka miesięcy temu i od tego czasu używam go regularnie średnio dwa razy w tygodniu. Na co dzień sięgam po produkty bardziej naturalne lub lecznicze o których wspominałam na początku. Moja skóra głowy zwłaszcza zimą jest kapryśna. Bardzo często reaguje podrażnieniem, jest wysuszona i swędzi. Niestety sezon grzewczy zawsze daje o sobie znać. Czasami jednak potrzebuję dokładnego oczyszczenia i tu niezawodny okazał się szampon Garnier. Produkt ten dobrze oczyszcza skórę i włosy, które po jego użyciu są miękkie, puszyste, odbite u nasady. Włosy dobrze się układają, nie są obciążone. Moje włosy z natury mają dosyć ładną objętość, jednak umyte nieodpowiednim szamponem znacznie na tym tracą. W przypadku Garniera tak nie jest. To mój drugi szampon z tej firmy po którym moje włosy wyglądają dobrze. Opakowanie szamponu to podłużna buteleczka w kolorze różowym, który z pewnością przykuwa uwagę na sklepowej półce. Konsystencja jest odpowiednia, nie za gęsta, ani nie za rzadka. Szampon bardzo dobrze się pieni, przez co jest wydajny. Niewielka ilość pozwala na dokładne umycie włosów, ja zawsze robię to dwukrotnie. Zapach typowy dla produktów Garnier, owocowy, bardzo przyjemny dla nosa. Skład szamponu jest przeciętny, jest w nim kilka wartościowych wyciągów (np.  wyciąg z trawy trzciny cukrowej, wyciąg z herbaty, ekstrakt z granatu, ekstrakt z owoców jabłoni, ekstrakt ze skórki cytryny), ale też sporo składników, które mogą podrażniać (SLS, SLES, wysoko alkohol), dlatego bardzo wrażliwe skalpy powinny na niego uważać. Tak jak pisałam wyżej u mnie nie zrobił krzywdy, bo nie stosowałam go codziennie. Zapewne przy takiej częstotliwości wywołałby podrażnienie, więc wolałam nie ryzykować. Działanie szamponu jest niezłe. Dobrze oczyszcza, fajnie sprawdza się do zmywania olei. Włosy są miękkie, puszyste, ale nie spuszone, ładnie się układają i bardzo przyjemnie pachną. Oczywiście nie wierzę w jego magiczne właściwości pogrubiające włosy, raczej żaden produkt do pielęgnacji nie jest w stanie tego zrobić. W moim przypadku nie jest to produkt do codziennego stosowania, ale bardzo ciężko znaleźć mi szampon który by się w tej kwestii sprawdził. Do oczyszczania raz czy dwa razy w tygodniu - super, do codziennego stosowania - jestem na nie.

Plusy:
- dobrze oczyszcza skórę i włosy
- włosy są miękkie, puszyste i ładnie się układają
- sprawdzi się do zmywania olei
- szampon jest bardzo wydajny
- ma odpowiednią konsystencję
- świetnie się pieni
- bardzo ładnie pachnie

Minusy:
- przy codziennym stosowaniu może podrażniać
- przeciętny skład

Ocena: 3+/5

Używałyście? Lubicie?

Pozdrawiam!

10 komentarzy:

  1. nie miałam z nim do czynienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za Fructisami nigdy nie przepadałam. Kiedyś się zraziłam i teraz już po nie nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś używałam szamponów Fructis, ale od dłuższego czasu sięgam po zwykłe, ziołowe, takie z prostym składem i jak chociaż na trochę przerzucę się na te Garnierowe to robi mi się siano na końcówkach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawi mnie odżywka z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję kupić, ma sporo dobrych recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra, szczegółowa opinia :)
    Mnie interesuje maska...kosztuje jednak trochę jak na swoją niewielką pojemność, więc nie wiem kiedy się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hmm nie jestem jakoś bardzo rpzekonana do szamponów fructis -.-

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam dużo recenzji tego szamponu i konkurs na wizażu, ale szczerze mówiąc, przeraził mnie skład. Szampon oprócz standardowego SLES zawiera też SLS, który w moim przypadku powodował wypadanie włosów garściami. Nie mam nic przeciwko mocnym szamponom, mam gładkie niskoporowate włosy, które po delikatnych szamponach bez SLES są oklapnięte i niedomyte, na co dzień używam prostych ziołowych "zdzieraczy", ale SLS to już przesada. Myślałam, że poza pojedynczymi produktami (Pantene Aqua light, H&S) już się go nie stosuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tą serie od Garniera. Naprawdę, poleciła mi go koleżanka, bo miała ten sam problem co ja z włosami. Czyli wiecznie ulizane, bez życia. A teraz mam wrażenie jakby więcej włosów było. Bez obciążenia, fajny zapach szamponu. Super mega dobra maska do włosów, naprawdę wyglądają zdrowiej, Jestem zadowolona i polecam!

    OdpowiedzUsuń
  10. dla mnie jest to idelana seria dla każdego kto ma problem z tzw. oklapniętymi włosami, mają ciężkie włosy, brakuje im lekkości. Mam szampon, odżywkę z tej serii. Dużym plusem jest zapach, ja lubię korzystać z łądnie pachnących kosmetyków, do tego mam rozjaśniane włosy więc zwracam uwagę na to, żebym mogła bez problemu je rozczesać po umyciu. Po umyciu włosy sa puszyste i wyglądają zdrowo, pomimo tego że włosy rozjaśniam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...