12.02.2014

Ekspansja gęstości, czyli o szamponie do włosów Elseve L'Oréal

Dzisiaj mam dla Was recenzję szamponu do włosów ekspansja gęstości Elseve L'Oréal, który testuję od ponad 2 miesięcy. Szampon ten ma za zadanie zwiększać grubość włosa, zapewniać długotrwały efekt dodatkowej struktury oraz dodawać włosom zachwycającej gęstości.

Produkty do mycia mają dla mnie kluczowe znacznie ze względu na bardzo wrażliwą skórę głowy. Niestety w okresie zimowym często jest przesuszona i reaguje alergicznie na znaczną część produktów do mycia, a wszystko to za sprawą grzejących kaloryferów i zmian temperatur. Szampon Elseve stosowałam oddzielnie, jak i z całą gamą produktów z serii Fibralogy, czyli łącznie z odżywką i aktywatorem o których opowiem Wam niebawem. Włosy myję prawie codziennie, w zależności od tego czy spędzam czas w domu czy poza nim. Nie ma dla mnie znaczenia do jakiego rodzaju włosów przeznaczony jest szampon. Głównie zależy mi na tym żeby był delikatny i żeby dodatkowo nie obciążał wrażliwej skóry. Wcześniej testowałam już kilka szamponów Elseve i dotychczas żaden z nich nie wzbudził we mnie zachwytu. Niektóre były lepsze, inne gorsze ale zazwyczaj wszystkie z nich obciążały mi włosy. Po nowościach od L'Oréal spodziewałam się podobnego efektu, jednak spotkało mnie bardzo pozytywne zaskoczenie, bo szampon zupełnie nie obciąża moich włosów ani nie przyczynia się do ich szybszego przetłuszczania. 

Obietnice producenta

Pogrubienie średnicy włosa
1. WZMOCNIENIE STRUKTURY
„Filloxane” to wyjątkowa molekuła o zdolności transformacji stanu skupienia z płynnego w stały.
 Wnika w głąb włosa i rozprzestrzenia się wewnątrz włókien.
2. EKSPANSJA GĘSTOŚCI
Filloxane tworzy multi połączenia i dobudowuje dodatkową strukturę we wnętrzu włosa - Natychmiastowe uczucie grubszych włosów.
3. PROGRESYWNE POGRUBIENIE WŁOSA
 Dodana struktura pozostaje we włóknie włosa.
 Efekt ekspansji gęstości kumuluje się przy kolejnych zastosowaniach.



Dostępność i cena

Szampon możemy kupić m.in. w Rossmannie. Cena to 12 zł / 250 ml. 

Skład

Aqua/Water (woda), Sodium Laureth Sulfate (substancja myjąca), Coco-Betaine (substancja stabilizująca), Sodium Lauryl Sulfate (substancja myjąca), Sodium Chloride (modyfikator reologii), Glycol Distearate (emolient), Hexylene Glycol (konserwant), Lactic Acid (kwas mlekowy), Alcohol Denat. (alkohol), Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (substancja o działaniu odżywczym), Sodium Hydroxide Aminopropyl Triethoxysilane, Polyquaternium-30 (antystatyk), Limonene (zapach), Linalool (komponent zapachowy), Carbomer (substancja zagęszczająca), Citronellol (zapach), Methylchloroisothiazolinone (konserwant), Methylisothiazolinone (konserwant), Parfum/Fragrance (zapach).

Moja opinia

Szampon mimo przeciętnego składu pozytywnie zaskoczył mnie swoim działaniem. Spodziewałam się, że już po pierwszym użyciu podrażni moją skórę głowę, jednak tak się nie stało. Z powodzeniem mogę myć nim głowę kilka razy w tygodniu. Przy codziennym myciu faktycznie może wywołać reakcję alergiczną, jednak stosowany zamiennie z innymi szamponami spisuje się bez zarzutu. Dodatkowo jest to pierwszy szampon Elseve, który nie obciąża moich włosów i nie powoduje ich szybszego przetłuszczania. Szampon rzeczywiście spełnia obietnicę producenta w kwestii zwiększenia objętości. Po jego użyciu włosy dobrze się układają i jest ich więcej. Co do innych obietnic raczej są nieco naciągane. Nie sądzę żeby którykolwiek szampon faktycznie miał wpływ na zwiększenie grubości włosa, czy też zapewniać efekt dodatkowej struktury. Opakowanie szamponu to podłużna, półprzezroczysta buteleczka standardowa dla szamponów Elseve. Plusem jest płaskie wieczko na którym możemy postawić szampon. Konsystencja jest dość gęsta, kremowa. Bardzo dobrze się pieni, przez co jest wydajny. Niewielka ilość wystarczy na dokładne umycie. Szampon jest koloru białego. Zapach bardzo przyjemny dla nosa, dosyć długo pozostaje na włosach. Cała seria Fibralogy pachnie niemal identycznie. Skład szamponu jest dosyć przeciętny. Zawiera sporo substancji, które mogą podrażniać (SLS, SLES, alkohol i kilka konserwantów). Wrażliwe głowy powinny na niego uważać i podobnie jak ja stosować go zamiennie z innymi szamponami. U mnie taka metoda sprawdza się najlepiej. Sporo szamponów przy codziennym stosowaniu powoduje u mnie podrażnienie. Wyjątkiem są produkty Natura Siberica i Planeta Organica o których wielokrotnie pisałam na blogu. Elseve Fibralogy działa bardzo dobrze. Przyzwoicie myje włosy, a przy tym ich nie plącze. Stosowany codziennie może podrażniać skórę głowy, zwłaszcza tą, które ma do tego tendencję. Włosy po jego użyciu łatwo się rozczesują, są miękkie, błyszczące i mają zwiększoną objętość, której nie tracą w ciągu dnia. Zauważyłam, że najlepsze efekty uzyskuję stosując co najmniej dwa produkty z tej serii, czyli np. szampon i odżywkę. Produkt godny uwagi. Myślę, że w przyszłości chętnie do niego wrócę. 

Plusy:
- zauważalnie zwiększa objętość
- włosy po użyciu są miękkie, lśniące
- dość dobrze oczyszcza
- nie plącze
- po jego użyciu włosy dobrze się rozczesują
- bardzo wydajny
- przyjemnie i długotrwale pachnie

Minusy:
- przy codziennym stosowaniu może podrażniać
- kiepski skład

Ocena: 4/5

Pozdrawiam!

23 komentarze:

  1. opakowanie bardzo przyciąga wzrok;p lubię szampony L'Oreal :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W zeszłym tygodniu zaopatrzyłam się w odżywkę z serii "Fibralogy". Raczej unikam drogeryjnychn szamponów, ponieważ moja skóra głowy nie przepada za SLES.

    OdpowiedzUsuń
  3. kusi mnie ta seria produktów do włosow :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię produkty Elseve, a ta seria zbiera dobre opinie. Wiem, że prędzej, czy później skuszę się na szampon, maskę i te serum wzbogacające odżywki, czy coś w tym stylu. Faktycznie, w przypadku z tej linii skład nie wydaje się zbyt zachwycający, ale z drugiej strony u mnie się sprawdzają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sporo dobrego o tej serii ostatnio można na blogach poczytać, mam jednak uraz do szamponów Elseve, każdorazowo obciążały moje włosy:/

    OdpowiedzUsuń
  6. Po tym, co obiecuje producent spodziewałabym się, że ten szampon napakowany jest czymś co oblepia nasze włosy, przez co wydają się grubsze :D Jakoś tak nieufnie podchodzę do tego cuda, całej tej nowej linii :) Aczkolwiek dodatkowa objętość w przypadku moich włosów jest bardzo pożądana. Fajnie, że dodatkowo nie obciąża :)
    PS Co to znaczy, że Sodium Chloride jest modyfikatorem reologii? :) Zaciekawiło mnie to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to poprostu stabilizator- wplywa na konsystencje - chyba mialo brzmieć bardziej syrjes :)
      fajna rec, moze też sie skusze na ten szampon

      Usuń
  7. ja i szampony Elseve = brak miłości. podrażniał mnie każdy jeden więc trzymam się od nich z daleka;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro szampon nie powoduje szybszego przetłuszczania włosów to mogłabym wypróbować. Chyba nie używałam jeszcze Elseve. Aczkolwiek ten skład nie napawa mnie optymizmem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zastanawiałam się nad zakupem tego szamponu jedna zdecydowałam sie na coś innego. Jednak widzę, ze warto go przetestować i zobaczyć jak się sprawdzi u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie narzekam na brak gęstości. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też się z nim polubiłam, ogólnie cała ta seria jest moim zdaniem dość udana :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie używałam żadnego kosmetyku tej firmy.. i to się raczej nie zmieni :) Skład mi się nie podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze odżywki i szampony z tej serii tragedia nie dodaja zadnej objetosci wlosy sa szorstkie ja mam długie wlosy i ta odzywka totalnie mi je placze nie do rozczesania-nie polecam

      Usuń
  13. Widziałam go w kilku drogeriach :).

    OdpowiedzUsuń
  14. jakoś tak nie kuszą mnie produkty Elseve do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. mi nie służą produkty tej marki w ogolę.;/

    OdpowiedzUsuń
  16. Być może wypróbuję wiele o nim słychać ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zniechęcił mnie swoimi śmiesznymi obietnicami- gdyby szampony tak działały to nie było by doczepianych włosów, peruk itd:P

    Jedyny szampon jaki mam z elseve to taki w półprzezrosczystej, różowej butelce. Nie obciąża, nie wzmaga przetłuszczania. Ale nie ma też nic takiego w sobie by kupić go ponownie.
    A jak kiedyś lubiłam drogeryjne, mocne szampony to teraz szukam często jakiś łagodniejszych.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przez to opakowanie prawie o kupiłam!

    OdpowiedzUsuń
  19. "Po jego użyciu włosy dobrze się układają i jest ich więcej." Mam nadzieję, że to tylko 'przejęzyczenie'.

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawy produkt, ja szukam czegoś co dobrze oczyści skórę głowy i doda objętości więc fajnie wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie spisywał się w porządku :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...