10.10.2012

Biotyna i kofeina, czyli o szamponie Alterry

Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją szamponu Alterry z biotyną i kofeiną, który przeznaczony jest do włosów osłabionych i przerzedzających się. Produkt ten nie zawiera barwników, substancji zapachowych, konserwantów, silikonów ani parafiny. Z szamponami tej marki miałam już styczność wcześniej, przetestowałam chyba wszystkie ich rodzaje. Wśród nich moim zdecydowanym faworytem jest wersja z papają i bambusem oraz dzisiaj recenzowana. Moim zdaniem są bardzo do siebie podobne zarówno pod względem konsystencji, wydajności, jak i działania. Z biegiem czasu mogę stwierdzić, że z całej siódemki najmniej przypadła mi do gustu wersja z migdałami i jojobą, chyba przez swoją konsystencję, jest najmniej wydajny. Jeśli jesteście ciekawe co sądzę o szamponie z biotyną i kofeiną zapraszam Was do recenzji. 


Obietnice producenta                                                                                                                    

Każde włosy zasługują na indywidualną pielęgnację. Do produkcji szamponu kofeinowego Alterra zastosowaliśmy specjalnie dobrane składniki najwyższej jakości - wartościowa kompozycja substancji czynnych z prowitaminą B5 i biotyną pielęgnuje i wzmacnia włosy, które stają się sprężyste i piękne. Pobudzające kofeina i nasiona guarany zapewniają dodatkową dawkę witalności i gęstości - od nasady aż po same końce. Włosy sprawiają wrażenie wyraźnie bardziej wytrzymałych. 

Sposób użycia: rozprowadzić na mokrych włosach, wmasować i spłukać dostateczną ilością wody.  



Dostępność i Cena                                                                                                                          

Szampon możemy kupić w Rossmannie w cenie 9,49 zł / 200 ml. Do 25 października obowiązuje na wszystkie szampony Alterry promocja - 6,99 zł. 

Skład                                                                                                                                                  

Aqua (woda), Sodium Coco-Sulfate (detergent), Glycerin (gliceryna), Lauryl Glucoside (emulgator), Cocamidopropyl Betaine (substancja pianotwórcza), Lauryol Sarcosine (detergent), Caffeine (kofeina), Xanthan Gum (zagęstnik), Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (substancja o działaniu odżywczym), Glucose Glutamate (emolient), Alcohol* (alkohol), Coffea Arabica Bean Extract* (wyciąg z nasion kawy zielonej), Panthenyl Ethyl Ether (prowitamina B5), Panthenol (pantenol), Paullinia Cupana Extract* (ekstrakt wodny z guarany), Biotin (biotyna), Parfum** (zapach), Limonene** (składnik kompozycji zapachowych), Linalool (składnik kompozycji zapachowych). 

* Surowce pochodzące z uprawy kontrolowanej biologicznie.
** Naturalne olejki eteryczne. 


Moja opinia                                                                                                                                      

Szampon przypadł mi do gustu. Ogólnie jestem fanką szamponów Alterry, to dobre produkty w bardzo przystępnych cenach i o przyzwoitym składzie. Jako posiadaczka skóry wrażliwej muszę ostrożnie wybierać produkty do mycia, bo niestety większość mnie podrażnia. Szampon z biotyną i kofeiną jest dla mnie łagodny, przez miesiąc używania nie uczulił mnie, nie wysuszył skóry głowy. Fakt, że używałam go na zmianę z innymi szamponami. Nie wiem jak sprawdziłby się stosowany codziennie. Opakowanie szamponu to plastikowa buteleczka typowa dla produktów Alterry, o pojemności 200 ml. Konsystencja jest dosyć gęsta, przez co szampon jest wydajny, dobrze się pieni. Jedno mycie wystarcza mi do dokładnego oczyszczenia włosów i skóry głowy. Czasami używam go do zmywania olei, wtedy czynność powtarzam. Zapach przyjemny dla nosa, świeży, wyczuwam w nim cytrusy. Z działania szamponu jestem zadowolona. Przede wszystkim nie podrażnia skóry głowy, a to dla mnie już bardzo duży sukces. Dobrze oczyszcza włosy, nie plącze, ani ich nie wysusza. Po jego użyciu są miękkie i mają większą objętość. Nie zauważyłam natomiast wzmocnienia włosów, ale ze strony szamponu raczej nie możemy na to liczyć, w końcu za krótko trzymamy go na głowie żeby się do tego przyczynił. Szampon godny wypróbowania. Pewnie dla posiadaczek skóry normalnej, które nie mają skłonności do podrażnień będzie przeciętnym myjadłem, szamponem jak każdy inny. Ja na pewno do niego powrócę, tak samo jak do wersji z papają i bambusem. 

Plusy:
- dobrze oczyszcza
- łagodny dla skóry głowy
- dosyć gęsta konsystencja
- wydajny
- przyjemnie pachnie
- włosy po użyciu są miękkie i mają większą objętość
- stosunkowo niska cena

Minusy:
- brak wzmocnienia, włosy nadal wypadają 

Ocena: 4+/5 

Używałyście tego szamponu, jeśli tak to czy jesteście z niego zadowolone, czy jednak nie przypadł Wam do gustu?  

Pozdrawiam!

49 komentarzy:

  1. Mam ten szampon, ale używam go tylko do oczyszczania bo jednak ma zamiennik SLS-a, Sodium Coco-Sulfate co wysusza mi włosy... Ale do oczyszczania jest rewelacyjny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, że przy codziennym używaniu mógłby wysuszyć. Ja używam go na zmianę i tego nie zaobserwowałam. Wczoraj dokupiłam jeszcze wersję z papają i bambusem póki jest w promocji :)

      Usuń
  2. aż dziwne, że jeszcze nigdy nie stosowałam szamponów alterry :) wybór jest bardzo duży (szkoda, że nie mają odpowiedników w odżywkach), może wybiorę coś dla siebie przy następnej wizycie w R ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja muszę wypróbować odżywkę, do tej pory tylko maskę miałam i bardzo mi służyła.

      Usuń
  3. Właśnie go używam. Lubię go. Jego konsystencja, zapach, oczyszczanie ok :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może wypróbuję, o dziwo nie miałam jeszcze nigdy żadnego szamponu z Alterry, więc chociaż z ciekawości wypadałoby spróbować :D Dla mnie ważne jest, żeby nie podrażniał skóry głowy, skoro piszesz, że tego nie robi, to jest duża szansa, że po niego sięgnę - właśnie tego podrażniania najbardziej się boję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie Alterra ma jedne z łagodniejszych drogeryjnych szamponów. Wszystkie reklamowane Pantene, Gliss Kury, Schaumy itd. mnie podrażniają.

      Usuń
  5. Jeszcze nie używałam szamponów z alterry i jestem tego ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałam go kupić wielokrotnie ale nigdzie go nie widziałam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma w Twoim Rossmannie tego szamponu? U mnie zawsze pełne półki.

      Usuń
  7. mam go, zapach jest dziwny, ale da się przeżyć, dobrze oczyszcza i nic więcej

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jeszcze nie używałam kosmetyków do włosów z Alterry , ale za ok 1,5 tygodnia będę miała okazję być w rossmanie i listę mam już przygotowaną : )
    Zapraszam do nas , dopiero zaczynamy przygodę z włosmaniactwem ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam, ale papaja i bambus ma lepszy zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) Właśnie wczoraj zrobiłam zapas.

      Usuń
  10. Właśnie dziś go kupiłam i zaraz idę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój tata jest wielkim fanem tej wersji szamponu Alterra. Odkąd kupiłam mu jedną buteleczkę w marcu tego roku, już nie chce żadnych innych ;) Szampon i olejek z rossmanowych zasobów pomogły mu uporać się z potwornym uczuleniem, które zrobił mu tani drogeryjny szampon :/
    Dla mnie jednak Alterra nie jest odpowiednia- raz podkradłam tacie i potem cały dzień mój skalp po prostu niesamowicie mnie swędział. Dlatego nigdy więcej :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że chociaż tacie służy i mu pomógł :)

      Usuń
  12. ja kupilam wczoraj ten z granatem i aloesem. balam sie brac tego, gdyz na wizazu dziewczyny pisaly, ze nawet wzmacnia wypadanie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam go, u mnie wypadania nie wzmocnił. Całkiem dobry był.

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej:) Czy możesz zdradzić, jakim aparatem robisz tak piękne zdjęcia? PS.Ja również interesuję się Fotografią :)
    Z góry dziękuję za odp. i Pozdrawiam cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam ten szampon i bardzo go lubię. Jednak jak dla mnie za słabo oczyszcza on włosy, używam go na zmianę z innym szamponem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie :) Teraz kupiłam drugą buteleczkę...

      Usuń
  16. Mi właśnie bardzo podrażnił skalp, sypało się ze mnie niemiłosiernie. Dobrze, że Tobie służy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety co głowa to inna reakcja. Czego używasz do mycia?

      Usuń
  17. Tego jeszcze nie próbowałam, ale inne szampony Alterry polubiłam, więc prędzej czy później i ten trafi do mnie :) Fajnie, że jest równie dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  18. chciałam się skusić, ale jednak zrezygnowałam :)
    może się po niego wybiorę ;)

    pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nie miałam nic z produktów Alterry.

    OdpowiedzUsuń
  20. mam jeden szampon i jest strasznie niewydajny

    OdpowiedzUsuń
  21. ja właśnie też mam bardzo wrażliwą skórę głowy, dlatego muszę zwracać uwagę na szampony.

    OdpowiedzUsuń
  22. Używam go, właśnie kończę pierwszą butelkę.
    U mnie sprawdził się mocno średnio - włosy po nim są dużo bardziej suche niż po BFM, mam trudność, żeby je rozczesać bo dość mocno je plącze. Myję głowę codziennie więc nie potrzebuję silnego oczyszczania, wydaje mi się zbyt mocny, przyzwyczaiłam już włosy do delikatnej pielęgnacji. Raczej już do niego nie wrócę.

    Możliwe, że moje włosy są po prostu bardziej wymagające. Zachwalany Facele albo niebieski Babydream też się u mnie nie sprawdziły...

    OdpowiedzUsuń
  23. mi jakoś żal kasy za taką słabą wydajność szamponu :( ale wyprobuję na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. ja te obietnice względem wzmocnienia nawilżenia to tak na margines sobie wpisuje toć to szampony to tylko potrafi myć i tylko tyle powinno umieć.

    OdpowiedzUsuń
  25. kupiłam go, ciekawe jak u mnie się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ja mialam wrazenie ze po tym szamponie wlosy mi szybciej rosly:)

    OdpowiedzUsuń
  27. jeszcze go nie miałam, ale kiedyś na pewno się skuszę ;) lubię produkty alterry, przemawiają do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja go nie miałam , ale kusi mnie ta wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  29. nie miałam nigdy żadnego szamponu Alterry.. używam od jakiegoś czasu pielęgnacji aptecznej, a Wy tak kusicie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. stosuję ten szampon i bardzo lubię jego zapach oraz działanie, jest niesamowity :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kupiłam teraz ten dodający objętości i coś średnio jestem zadowolona..

    OdpowiedzUsuń
  32. musze po niego siegnac, promocja juz dobiega konca ;)
    wczesniej sceptycznie bylam nastawiona do produktow rossmanowskich a teraz zycia sobie bez nich nie wyobrazam ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Też miałam wrażenia, że po nim włosy trochę przśpieszyły :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Za każdym razem gdy jestem rosmanie, zastanawiam się czy się na niego skusić czy też nie, mam jednak swoich ulibieńców i zawsze jednak stwierdzam, że zostaję przy swoim. Ale w sumie to tylko szampon więc może się skuszę, bardzo delikatny naturalny skład :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...