23.06.2012

Dabur Vatika, czyli kokosowy olej do włosów - recenzja + włosy

Dzisiaj przygotowałam dla Was recenzję wzbogaconego oleju kokosowego Vatika marki Dabur. Olej ten dostałam do przetestowania od jednej z wizażanek, za co jeszcze raz dziękuję! Wcześniej miałam już styczność z olejem kokosowym ale marki Efavit, który udało mi się kupić stacjonarnie w jednym z wegetariańskich barów. 


Olej kokosowy opisywany jest jako najzdrowszy olej na ziemi. Oprócz właściwości pielęgnacyjnych olej ten bogaty jest w witaminy i składniki odżywcze. Czysty olej kokosowy jest świetny do smażenia. Posiada o wiele większe właściwości lecznicze niż jakikolwiek inny olej spożywczy. Ma szereg zastosowań w kosmetyce. Może być stosowany zarówno na włosy w celu ich nawilżenia, jak i na skórę całego ciała. Wspomaga gojenie się ran. Jest bardzo pomocny w chorobach skóry np. egzemie. Olej kokosowy ma również działanie przeciwstarzeniowe, opóźnia pojawianie się zmarszczek, nawilża i wygładza skórę. Stosowany na skórę głowy pomaga w walce z łupieżem, a także wzmacnia cebulki. Jako jedyny olej chroni włosy przed utratą protein. Może być stosowany również na końcówki włosów, dzięki czemu zapobiega ich rozdwajaniu.   

Vatika nie jest czystym olejem, jest on wzbogacony o kilka ekstraktów, a także innych olejków. Dostępny jest w dwóch pojemnościach - 150 i 300 ml. Olej ten stosuję zarówno na włosy jak i skórę głowy. Zazwyczaj kładę go na kilka godzin przed myciem.  

Obietnice producenta                                                                                                                   

Intensywnie działająca odżywka, która sprawi, że włosy staną się zdrowe i lśniące. Stosowany regularnie zapobiega łupieżowi, zwiększa ukrwienie głowy, stymuluje porost włosów i zapobiega ich wypadaniu. Doskonały do nawilżania końcówek. Masaż skóry głowy przy użyciu olejku kokosowego uwalnia od stresu i napięć. Olej kokosowy w swoim czystym i naturalnym stanie ma w temperaturze pokojowej konsystencję stałą. Po lekkim ogrzaniu jest zupełnie płynny. Buteleczkę z Vatiką należy zostawić na chwilę w gorącej wodzie, a olejek staje się całkowicie płynny. Poza naturalnym olejem kokosowym w skład Vatiki wchodzą ekstrakty z wyjątkowych ziół: henny, amli i cytryny. Ta unikalna formuła sprawia, że możliwa jest głęboka penetracja olejkiem w głąb włosa, dzięki temu daje on kompletne odżywienie od środka. 

Sposób użycia: Olejek doskonale sprawdza się na końcówki włosów. Kilka kropelek wtartych w wilgotne włosy jest wystarczające, aby zapewnić ochronę i nawilżenie.
Można go stosować jako odzywkę - wmasować delikatnie w skórę głowy po umyciu włosów, pozostawić na 15 min lub dłużej jeśli włosy są bardzo zniszczone. Następnie spłukać. Niektóre preferują pozostawienie olejku na godzinę, dwie lub na całą noc, a następnie myją włosy.
http://www.helfy.pl/vatika-dabur




Dostępność i Cena                                                                                                                         

Olej możemy kupić m.in. na allegro. Możemy też zamówić ze strony helfy.pl oraz z innych sklepów internetowych. Cena za 150 ml - około 15 zł, natomiast za 300 ml - około 30 zł.  

Skład                                                                                                                                                                                                

Oprócz oleju kokosowego, który ma szereg właściwości pielęgnujących Vatika zawiera ekstrakt z liści miodli indyjskiej, który to wzmacnia, ujędrnia, regeneruje skórę, a także łagodzi stany zapalne. W składzie znajdziemy również wyciąg z wąkroty azjatyckiej, który jest składnikiem kosmetyków przeciwstarzeniowych. Działa wspomagająco w leczeniu ran i oparzeń, a także stosowany jest w leczeniu zmian skórnych w postaci trądziku, opryszczki. Kolejnym składnikiem jest ekstrakt z owoców amli, który ma działanie pielęgnujące i wzmacniające włosy. Działa przeciwzapalnie i przeciwłupieżowo. Poprawia również skręt włosów. Następnie jest ekstrakt z liści lawsonii bezbronnej, który głęboko nawilża. Pozostawia włosy miękkie i błyszczące. Kolejny składnik to mleko, które nawilża,  zmiękcza i wygładza. Ma również działanie antystatyczne, czyli zapobiega elektryzowaniu się włosów. Kolejny w szeregu jest olejek rozmarynowy, który to ujędrnia skórę i wykazuje działanie przeciwstarzeniowe. Zapobiega tworzeniu się zmarszczek i przebarwień, a także przyspiesza regenerację skóry i stymuluje wzrost włosa. Kolejny w składzie jest olejek cytrynowy, który wykazuje działanie ujędrniające. Jest on silnym środkiem antyseptycznym. Często stosowany jest przy trądziku oraz w ogólnym leczeniu ran. Koniec składu to kompozycje zapachowe


Moja opinia                                                                                                                                      

Vatika, tak jak i czysty olej kokosowy przypadły mi do gustu. Przede wszystkim świetnie nawilżają zarówno włosy, jak i skórę głowy, która przysparza mi sporo problemów. Bardzo często reaguje alergicznie. Olej kokosowy pomaga mi w utrzymaniu jej w dobrym stanie. Opakowanie Vatiki to plastikowa buteleczka z nakrętką o pojemności 150 lub 300 ml. Ja mam jego większą wersję. Olej jest w stanie stałym. Przed jego użyciem należy zanurzyć buteleczkę w ciepłej wodzie, bardzo szybko ulega rozpuszczeniu. Latem, kiedy temperatura pokojowa jest wysoka olej jest w stanie ciekłym. Aplikacja jest bardzo wygodna.  Konsystencja po uprzednim rozpuszczeniu jest rzadka, płynna, oleista. Olej jest bezbarwny. Produkt bardzo dobrze rozprowadza się na włosach, jest wydajny, łatwo się zmywa. Zapach Vatiki nieco różni się od zapachu czystego olejku kokosowego. Może wydawać się to śmieszne, ale Vatika ma dla mnie kościelny zapach, przypomina mi zapach zakrystii :P Z działania jestem jak najbardziej zadowolona. Włosy są odpowiednio nawilżone i miękkie, ale też nieco spuszone w dzień stosowania.  Skóra głowy jest wyraźnie ukojona. Niestety olej nie nawilża jej na długi czas, żeby skóra była w dobrym stanie muszę stosować go regularnie.  

Plusy:
- nawilża włosy i skórę głowy
- łagodzi podrażnienia 
- nabłyszcza włosy 
- bardzo dobry skład
- wygodne opakowanie
- płynna, dość rzadka konsystencja
- dobrze zmywa się z włosów 
- bardzo wydajny
- przyjemny zapach 
- niedrogi

Minusy:
- włosy po użyciu są spuszone

Włosy po olejowaniu                                                                                                                                                           


OCENA:5/5

Pozdrawiam!

41 komentarzy:

  1. Vatika to mój pierwszy olej. Bardzo go lubię.
    A Twoje włosy - mega

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba zaczynałam od rycynowego :)

      Dzięki :*

      Usuń
  2. uwielbiam ten olej :) świetnie się sprawdza na moich włosach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. może kiedyś się skusze, narazie męcze nafte, ale brak mi systematyczności

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam olej kokosowy :)
    Masz ślilczne włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A do mnie to się nie zaglądało, co? ;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zajrzałam :D Dzięki :* Płodziłam tą recenzję i spłodzić nie mogłam.

      Usuń
  6. mam jeszcze długą drogę do uzyskania tak pięknych włosów :) Końcówki masz tak zadbane mmm.. moje marzenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* Staram się regularnie podcinać :)

      Usuń
  7. Ach, śliczne są Twoje włosy :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne! Olej miałam, ale u mnie szału nie robił :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może Twoje włosy są wysoko porowate, skoro Ci je puszy? Podobno kokosowy nie nadaje się do takich właśnie włosów. Sama mam takie i się zastanawiam czy warto zakupić ten olej.
    P.S. Ładne masz włosy :) Widzę babyhairy na całej długości, u ,mi wygląda to podobnie, choć są to w większości połamane włosy :/ Czym je przygładzasz? :)
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm być może. Muszę się bardziej zagłębić w lekturę na temat porowatości.

      Dzięki :* Oj tak, baby hair mam całą masę, są różnej długości :) Nie przygładzam ich. Używam kosmetyków wygładzających, które w jakimś stopniu ograniczają puszenie. Robiłam wpis na ten temat :) Zerknij do zakładki Pielęgnacja włosów :)

      Usuń
  10. nie miałam go, ale miałam inny olej kokosowy i szału nie było.

    OdpowiedzUsuń
  11. też mile wspomina vatikę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam czysty olej kokosowy i bardzo go cenię :)! Masz śliczne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Vatika to jeden z moich ulubionych olejków do włosów :)
    Śliczne włosy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też, obok Alterry. Amla też jest fajna, gdyby nie ten zapach ...

      Dzięki :*

      Usuń
  14. również napisałam coś o tym olejku mój ulubiony :)

    p.s. zakrystia ? :D padłam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Vatika była pierwszym olejem jaki kupiłam zaczynając przygodę z olejowaniem i do tej pory jest moim faworytem. Rozczarował mnie tylko zapach. Liczyłam na piękny, kokosowy, a pachnie ziołowo.

    OdpowiedzUsuń
  16. .. 'zapach zakrystii' hahahaha padłam :D Mi w życiu by się z tym nie skojarzyło :D
    Za to jak pierwszy raz go powąchałam, to myślałam, że się zrzygam :D, tak mnie zemdiło, jest za słodki :( ale teraz jestem już przyzwyczajona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe ja mam dość specyficzny węch :P Vatika od razu skojarzyła mi się z kościołem i za każdym razem jak go nakładam kojarzy mi się w ten sam sposób :D Być może dlatego, że wyczuwam w nim jakieś kadzidlane nuty, w moim kościele pachniało niemal identycznie.

      Usuń
  17. też aktualnie używam, zakupiłam drugą buteleczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. cudowne włosy!Może wspólna obserwacja? Zapraszam do siebie:D

    OdpowiedzUsuń
  19. piekne włosy! ja swoje długie do pasa zniszczyłam prostowaniem i farbowaniem i teraz musze sie zadowolić krótką fryzurką, ale zaczynam o nie baaardzo dbać i chyba się skuszę na ten olej ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten olej "chodzi" za mną od jakiegoś czasu, ale zawsze jest coś co kupię w zamian, bo ulegnę pokusie...Ach ta moja natura!
    Twoje włosy rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  21. mam vatikę i efawit-lubię,ty masz tak piękne włosy że tylko można westchnąć

    OdpowiedzUsuń
  22. ten olej ma świetny zapach bardzo go lubię, działanie hmmm po każdym użyciu włosy się ładnie błyszczą, ale niestety ja nie używam go systematycznie ;(

    OdpowiedzUsuń
  23. Witaj, chciałam zapytać czy ta odżywka http://wizaz.pl/kosmetyki/foto/30302_250.jpg to jest ta sama którą Ty używasz, miałaś kiedyś w tym opakowaniu? Wydaję mi się, że to jest starsza wersja

    OdpowiedzUsuń
  24. To mój pierwszy olej jaki kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy włosy po jego uzyciu rosna szybciej?

    OdpowiedzUsuń
  27. Czy włosy po jego uzyciu rosna szybciej?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...