24.05.2012

Mycie włosów odżywką - teoria i praktyka

Pewnie każda z Was słyszała o metodzie mycia włosów odżywką. Stosujecie ją czy jednak wolicie tradycyjne mycie za pomocą szamponu? Od pewnego czasu wprowadziłam tą metodą na stałe do pielęgnacji moich włosów. Stosuję ją zamiennie z myciem szamponem i taka opcja spisuje się u mnie najlepiej. Przy codziennym używaniu skóra głowy zaczęła się trochę buntować, potrzebowała silniejszego oczyszczenia. 

Na czym polega mycie włosów odżywką?                                                                                 

Metoda ta niczym nie różni się od tradycyjnego mycia szamponem. Różnicą jest jedynie to, że odżywka się nie pieni, co niektórych zniechęca do stosowania tej metody. Sama czynność mycia jest jednak taka sama. Odpowiednią ilość odżywki wmasowujemy zarówno w skórę głowy jak i we włosy. Czynność tę możemy powtórzyć, po czym dokładnie spłukujemy produkt letnią wodą. Konsekwencją źle spłukanej odżywki mogą być obciążone włosy, może dojść również do ich szybszego przetłuszczenia. 

Dla kogo mycie włosów odżywką?                                                                                              

Mycie włosów odżywką świetnie sprawdzi się w przypadku osób posiadających włosy kręcone, które to potrzebują silniejszego nawilżenia, ale też takie, które mają tendencję do puszenia. Świetnie sprawdzi się również w przypadku włosów suchych i zniszczonych. Zauważyłam, że włosy po tej metodzie znacznie mniej się puszą, są mocno wygładzone i nawilżone. Myślę, że posiadaczki włosów normalnych też będą z niej zadowolone. Jedynie w przypadku włosów przetłuszczających się metoda ta może się nie sprawdzić, może jeszcze bardziej zwiększyć przetłuszczanie. Najlepiej jednak przekonać się o tym samemu. 

Jakie odżywki będą odpowiednie?                                                                                              

Odżywka powinna mieć prosty skład, pozbawiony silikonów, protein, gliceryny i parafiny. Nie powinna mieć również substancji tworzących na włosach powłokę m.in. polyquatermium. Odżywka, która zawiera oleje może powodować szybsze przetłuszczanie także najlepiej jeśli wybierzemy taką, która ich nie zawiera. Ja stosuję odżywkę Isany z olejkiem babassu. Wcześniej używałam też balsamu z aloesem Mrs. Potter's. 


Nazwa
Skład
Analiza
Cena / Pojemność
Hegron, Creme Voeding – odżywka bez spłukiwania
Aqua, Cetyl Alcohol, Behenoyl PG-Trimonium Chloride, Sodium Chloride, Glycerin, Parfum, Coumarin, Limonene, Eugenol, Geraniol, Hydroxycitronellal, Linalool, Alphaisomethyl, Isomethyl Ionone, Cinnamyl Alcohol, Benzyl Alcohol, Methylchloroisothiazolino ne, Methylisothiazolinone, Citric Acid
Cena: około 7zł / 500ml
Isana, Glättungs Spülung -odżywka wygładzająca włosy
Aqua, Cetearyl alcohol, Glycerin, Cetrimonium Chloride, Bis-diglyceryl Polyacyladipate-2, Orbignya Oleifera Oil, Behentrimonium Chloride, Hydroxyethylcellulose, Isopropyl Alcohol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Parfum, Citric Acid, Sodium Hydroxide
Cena: około 6zł / 300ml
Mrs. Potter`s -balsam do włosów suchych i zniszczonych z aloesem
Aqua, Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Isopropyl Myristate, Dimethicone Copolyol, Aloe Barbadensis Leaf Extract, Parfum, Isopropyl Alcohol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolione, Citric Acid, Butylphnelyl Methylpropional, CI 19140.
Cena: około 8zł / 500ml
Pollena-Malwa, Gloria - emulsja do włosów
Aqua, Cetrimonium Chloride, Cetyl Alcohol, Salvia Officinalis, Urtica Dioica Extract, Glyceryl Stearate, Citric Acid, Parfum, Bromonitropropanidiol, Hydroxycitronellal, Benzyl Benzoate, Hexyl Cinnamal, Hydroxymethylpentyl 3 Cyclohexenecarboxaldehyde, Eugenol, Citronellol, Alpha-Isomethylionone, Geraniol, C.I. 44045, 19140.
Cena: około 5zł / 200ml
Pollena – Malwa, Gloria - maska do włosów suchych, zniszczonych i farbowanych
Aqua, Cetrimonium Chloride, Cetyl Alcohol, Humulus Lupulus Extract, Parfum, Panthenol, E 471, Citric Acid, Methylchloroisothiazolino ne(and) Methylisothiazolinone, Bromonitropropandiol, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Limonene, Benzyl Salicylate, Citral
Cena: około 6zł / 250ml

Plusy i minusy mycia odżywką                                                                                                   

Plusem stosowania tej metody jest zmniejszenie lub całkowite wyeliminowania puszenia się włosów. Metoda ta może być dobra dla osób, które borykają się z podrażnieniami skóry głowy, odżywka powinna myć w sposób łagodniejszy niż szampon. Włosy będą wygładzone, nawilżone, miękkie i błyszczące. Mycie włosów odżywką może być mniej czasochłonne.

Minusem może być szybsze przetłuszczanie się włosów w przypadku osób, które mają do tego tendencję. Mycie włosów odżywką może też obciążyć włosy

Efekt mycia odżywką na moich włosach                                                                                  

Przy majowej aktualizacji włosów użyłam do mycia odżywki Isany z olejkiem babassu, nie kładłam już dodatkowej odżywki czy maski. Włosy po myciu są zdyscyplinowane, nie puszą się i nie elektryzują. 



Pozdrawiam!

40 komentarzy:

  1. Z tego co piszesz metoda ta powinna sprawdzić się u mnie. Mam problem z rozczesywaniem włosów po myciu. Czy w przypadku mycia odżywką nie mam już nakładać innej odżywki/maski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj :) U mnie po myciu włosów odżywką nie mam najmniejszego problemu z ich rozczesaniem. Można nałożyć bardziej wartościową maskę czy odżywkę ale raczej nie jest to konieczne. Ja przeważnie używam solo.

      Usuń
  2. Ja chyba w wakacje spróbuję, ale boję się, bo mam przetłuszczające się włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też szybko się przetłuszczają. Tak czy inaczej muszę myć włosy codziennie, więc dla mnie nie robi to różnicy :)

      Usuń
  3. ja myję tradycyjnie bo boję się dodatkowego obciążenia włosów..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, odżywka może obciążyć włosy chociaż u mnie się to raczej nie zdarza. Po myciu Isaną mam włosy puszyste ale nie spuszone, są mocno wygładzone. Taki efekt lubię najbardziej.

      Usuń
  4. fajne efekty ale ja mam włosy przetłuszczające sie i boje sie je obciążyć;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mają skłonność do obciążania to może się tak zdarzyć :( ale warto przekonać się na własnych włosach jak zareaguję :)

      Usuń
  5. ja mam włosy kręcone :) i często stosuje tą metodę :) włosy kręcone z natury są suche dlatego stosowanie odżywki jako szamponu jest bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam włosy kręcone :) i często stosuje tą metodę :) włosy kręcone z natury są suche dlatego stosowanie odżywki jako szamponu jest bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ulubiona metoda mycia włosów, jednak po jakimś czasie włosy stają się suche. Piękne włoski <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie po jakimś czasie włosy przyzwyczajają się do mycia odżywką i już tak fajnie nie działa.

      Dzięki :*

      Usuń
  8. Ja mam chęć na mycie odżywką , ale zawsze się boję , że nie umyje włosów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj wtedy, kiedy nigdzie nie wychodzisz :) U mnie odżywka bez problemu domywa włosy, ale ja myję codziennie. Nie wiem jak poradziłaby sobie z kilkudniowymi włosami.

      Usuń
  9. bardzo pomocny post :) mam właśnie tą z Isany mimo że boje się szybszego przetłuszczania spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przydał :) Ciekawa jestem jak u Ciebie sprawdzi się ta metoda :)

      Usuń
  10. ja nigdy nie myłam odżywką i chyba się nie przekonam do tego

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też myję włosy odżywką, a jedynie skórę głowy szamponem i rónież najczęściej wybieram Isanę :) Masz przepiękne włosy, kolor idealny - naturalne? Z przyjemnością zaobserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zacznę od tego, że jestem zachwycona kolorem Twoich włosów, jest P R Z E P I Ę K N Y *_*. Niestety u mnie mycie odżywką gwarantuje mi już wieczorem obciążone włosy. Dlatego nie jest to metoda dla mnie, ale na szczęście są łagodniejsze szampony bez SLES, które stosuję z powodzeniem. A propos Hegronu b/s - chyba się zakochałam w tym produkcie, używam ją zgodnie z przeznaczeniem i działa perfekcyjnie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* Mi też Hegron pasował ale tylko do mycia, bo stosowany jako odżywka był zupełnie przeciętny :) Dawno go nie miałam, może kupię właśnie z myślą o myciu nim włosów.

      Usuń
  13. ja od kilku tygodni myje wlosy odzywka bo dowiedzialam sie ze szampony wzmagają przesuszanie wlosow a moje i tak są juz suche, probuje roznych odzywek, jak znajde jakąś idealną do mycia wlosow to dam znac bo na razie wszystkie to sredniaki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. kurczę, fajny efekt, ale ja coś nie mogę się przekonać do mycia odżywką, mimo że mam loki :( tez używałam do tego Isany z babassu. zamierzam zrobić kolejne podejście, tym razem za pomocą emulsji Gloria. mam nadzieję, że się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie ta metoda się niestety nie sprawdza - obciąża włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty i tak swoje masz cudownie gładkie <3 Zazdroszczę Ci tego, moje nigdy nie będą gładką taflą, taka struktura.

      Usuń
  16. Mnie nie kręci ta metoda - mam włosy skłonne do przetłuszczania. Wolę tradycyjne szampony ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie słyszałam o tej metodzie. Dzięki za dawkę informacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przydały się te informacje :*

      Usuń
  18. ślicznie błyszczą Ci się włosy:)) Lubię mycie odżywką, ale praktycznie zawsze olejuję włosy przed myciem, a oleju nie umiem już zmyć odżywką :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* Ze zmyciem oleju pewnie byłby problem. Ja ostatnio zmywam balsamem Babydream. Bardzo dobrze sobie z tym radzi.

      Usuń
  19. Ja właśnie zaczynam przygodę z myciem włosów odżywką. Jestem bardzo ciekawa efektów. Po pierwszym razie byłam zachwycona, teraz wydaje mi się, że włosy są oklapłe i nijakie, no ale nie zniechęcam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może myj tak jak ja, na przemian z myciem szamponem. U mnie taka metoda najlepiej się sprawdza.

      Usuń
  20. Piękne włoski, chciałabym spróbować,ale mam problem z rzetłuszczaniem włosów,więc nie wiem co z tego wyjdzie..Zobaczymy,ale bardzo fajny post!

    OdpowiedzUsuń
  21. Moje włosy przestały się już w sumie puszyć, ale z chęcią sprawdzę ten sposób mycia u siebie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Swietna metoda, ja juz próbowałam kilkoma odżywkami j Heragon u mnie sie niesprawdza jako szampon, nakladamgo tradycyjnie jako odżywke. Swietnie jako szampon sprawdza sie u mnie odzywka issana!

    OdpowiedzUsuń
  23. Moje włosy pokochały tę metodę :) Teraz stosuję ją naprzemiennie z myciem szamponem. Używam do tego celu Isany z olejkiem babassu i świetnie się sprawuje :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo przydatny i rzeczowy wpis. Dziękuję :-*

    OdpowiedzUsuń
  25. Metoda wydaje się być rewelacyjna, jutro wypróbuję koniecznie! :) Znasz jakieś inne metody lub kosmetyki zapobiegające puszeniu się włosów? Zaczynam walkę i nie wiem, za co zabrać się najpierw. Przeszukałam większość Twojego bloga z nadzieją na jakieś cudowne sposoby ;) Ale chyba po prostu nie masz z tym problemów. Myślisz, że kosmetyki, które polecasz do wygładzania włosów mogą się też nadać do walki z puszeniem?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...