02.04.2012

Wygładzanie bez prostownicy - kosmetyki, które polecam

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami moimi kosmetycznymi faworytami, którzy pozwalają cieszyć mi się gładkimi, prostymi włosami bez użycia prostownicy. Ostatni wpis na ten temat wzbudził Wasze spore zainteresowanie, dlatego chciałabym uzupełnić go o kosmetyki, których używałam wcześniej i również są godne polecenia, wypróbowania. Trzeba jednak pamiętać, że każdy włos jest inny a więc to co działa na moje włosy może niekoniecznie w taki sam sposób zadziałać na Wasze. Mam jednak nadzieję, że wśród tych kosmetyków znajdziecie takie, które spełnią Wasze oczekiwania. Lubię kosmetyki wygładzające, ale takie, które nie obciążają moich włosów, mogą zachować swoją naturalną objętość. 

Moje włosy na ogół schnął w sposób naturalny. Suszarki używam jedynie w nagłych sytuacjach. Zawsze rozczesuję włosy na mokro grzebieniem o szerokich, luźno rozstawionych zębach .  Natomiast suche włosy przeważnie czeszę szczotką. Do ostatniego płukania zawsze używam zimniejszej wody w celu zamknięcia łusek, przez co włosy stają się lśniące i gładsze. Moje włosy oprócz tendencji do puszenia mają również skłonność do plątania zwłaszcza na wietrze. Moim włosowym marzeniem jest zakup Tangle Teezer, mam nadzieję że wkrótce będę mogła to marzenie zrealizować. 

Przechodząc do głównego tematu przestawiam Wam listę moich wygładzających ulubieńców. Spośród ulubionych produktów do włosów wybrałam tylko te, które dają zauważalny efekt wygładzenia.

Szampony
Alterra - szampon papaja i bambus  
Joanna - seria jedwab, szampon wygładzający   
Nivea - Diamond Gloss, szampon nadający diamentowy blask 
Nivea - Intense Repair, szampon do włosów suchych i zniszczonych 

Odżywki 
Garnier - Nutri-Gładki, odżywka wygładzająca
Gliss Kur - Total Repair, Deep Repair 19 Express Repair Balsam, ekspresowa odżywka regeneracyjna do włosów suchych i zniszczonych
Green Pharmacy - balsam przeciw wypadaniu włosów z olejkiem łopianowym 
Nivea - Intense Repair, odżywka odbudowująca do włosów suchych i zniszczonych 

Maski
Alterra - maska nawilżająca do włosów suchych i zniszczonych, granat i aloes 
Bioetika - maska odbudowująca
Joanna - Naturia, maska nawilżająca z miodem i cytryną
Kallos - Serical, Crema al latte, mleczna odżywka kremowa do włosów
Kallos - Serical, Crema Midollo & Placenta, krem pielęgnacyjny do włosów z wyciągiem z łożysk
Lorys - Snake Oil,  odżywka do włosów suchych i zniszczonych 

Do masek i odżywek dodaję również glicerynę, która wygładza włosy, a także zapewnia im niezbędne nawilżenie. W przyszłości chciałabym wypróbować płukanki ziołowe m.in. z szałwii, która znana jest ze swoich właściwości wygładzających.  

Pozdrawiam!  

13 komentarzy:

  1. Na mnie najbardziej wygładzająco działa Isana z olejkiem babassu i Nivea long repair :) Choć i tak prostownicy nic nie zastąpi w moim przypadku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ta Isana bardzo mnie kusi, tania jest więc na pewno wypróbuję :)

      Usuń
    2. a u mnie isana jako typowa odzywka użyta solo nie sprawdza się w ogóle, do mycia ok, ale nic poza tym :/

      Usuń
    3. Najwyżej jak mi nie podpasuje to będę ją jakoś modyfikować, dodając glicerynę lub aloes.

      Usuń
  2. a jest jakis mix szamponu, odżywki i maski po którym efekty są najlepsze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki najbardziej wygładzający efekt uzyskują po szamponie Nivea (Diamond Gloss lub Intense Repair), odżywce Garniera Nutri-Gładki i spreju z Gliss Kura.

      Usuń
    2. na pewno wypróbuje na sobie ;)

      Usuń
  3. Na pewno wypróbuję polecane produkty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz tak samo zadowolona jak ja :)

      Usuń
  4. Muszę coś wypróbować. :))

    OdpowiedzUsuń
  5. noo to juz wiem czemu mi nie sluzy isana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. płukanka z szałwi rzeczywiście wyraźnie wygładza włosy. Polecam serdecznie.
    ja polewam nią wlosy od połowy długości, bo inaczej mam przyklapnięte włosy po kilku godzinach

    OdpowiedzUsuń
  7. Schną a nie schnął.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...