14.08.2012

Laminowanie włosów żelatyną pół żartem, pół serio - opinia + efekty

Laminowanie włosów to zdecydowanie najgorętszy temat ostatnich tygodni. Ma on za zadanie poprawić wygląd Naszych włosów. Większość blogerek poszła w ślad Anwen próbując tej metody na swoich włosach. Jako że lubię eksperymentować nie mogłam oprzeć się pokusie i dziś postanowiłam wypróbować czy metoda ta rzeczywiście przynosi pozytywne rezultaty. Podeszłam do tego raczej sceptycznie, bo z moich niesfornych, puszących się włosów trudno wyczarować gładką taflę. Jesteście ciekawe jak laminowanie sprawdziło się na moich włosach? Czytajcie dalej.  


Czego potrzebujemy?                                                                                                                    


1 łyżka żelatyny 
3 łyżki gorącej wody
1/2 łyżki odżywki / maski do włosów 

Step 1: Do miski wsypujemy 1 łyżkę żelatyny


Step 2: Całość zalewamy 3 łyżkami gorącej wody i bardzo dokładnie mieszamy


Step 3: Do jeszcze ciepłej mikstury dodajemy 1/2 łyżki odżywki / maski. Ja dałam niecałą łyżkę. 


Step 4: Całość dokładnie ze sobą łączymy 


Tak przygotowaną mieszankę nakładamy na włosy. Pamiętajmy żeby nie czekać z jej nałożeniem, bo całość może szybko stężeć. U mnie właśnie tak się stało, jednak nie utrudniło mi to nałożenia na włosy. 

Całość trzymałam na włosach pod foliowym woreczkiem 45 min. Oczywiście możemy go zastąpić ręcznikiem, czapką (tu musimy uważać, bo zarówno ręcznik jak i czapka mogą przykleić się do włosów!) lub czymkolwiek co będzie dawało ciepło. Podczas oczekiwania pojawiły się głupie pomysły :P 


Mieszankę spłukałam bardzo dokładnie za pomocą chłodnej wody. 

Efekt na włosach                                                                                                                            


Moja opinia                                                                                                                                      

Nie miałam żadnych problemów ze spłukaniem mieszanki z włosów, ani z ich późniejszym rozczesaniem. Włosy po laminowaniu są prostsze i mają świetną objętość, wydaje się, że jest ich więcej. Są miękkie, bardzo miłe w dotyku. Na moich włosach nie zauważyłam wygładzenia ani dodatkowego nawilżenia. Wydaje mi się, że lepszy efekt uzyskuję po ulubionych odżywkach czy maskach. Na pewno to nie moje ostatnie podejście do laminowania. Następnym razem spróbuję z inną odżywką, może też będę modyfikować tą metodę dodając do mikstury np. glicerynę czy aloes. Póki co efekt nie powalił mnie na kolana. Włosy wyglądają ładnie, mają fajną objętość, ale są nieco spuszone. 

Jakie efekty są u Was? Próbowałyście laminowania żelatyną?  

Pozdrawiam!

Edit. Po paru godzinach włosy mocniej się wygładziły. Obecnie wyglądają tak: 


113 komentarzy:

  1. To gorący temat i chyba skusze się na laminowanie moich niesfornych włosów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziel się efektem jak już wypróbujesz!

      Usuń
    2. Mam pytanie czy przed laminowaniem włosów trzeba je umyć ? :)

      Usuń
    3. Tak, przed laminowaniem myłam włosy szamponem, natomiast po laminowanie spłukałam jedynie wodą.

      Usuń
  2. U mnie efekt podobny do twojego ;)
    Bardzo mi się podoba jak przedstawiłaś w punktach co i jak należy zrobić tak to rozplanowałaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :D Przez robienie zdjęć trochę mieszanka mi stężała, za długo czekałam z jej nałożeniem :P

      Usuń
  3. Rzeczywiście widać, że są trochę spuszone. Sama raz spróbowałam i większych efektów nie zauważyłam. Włosy były strasznie szorstkie i splątane ;/ Ale planuję drugie podejście. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po paru godzinach wygładziły się, na początku były spuszone, ale to może przez to że jeszcze dobrze nie wyschły. Na pewno powtórzę eksperyment :)

      Usuń
  4. Z ręcznikiem trzeba uważać, bo włosy się mogą do niego przykleić.

    Próbowałam laminowania i szału nie ma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie :O Chociaż czytałam na którymś z blogów i nic się takiego nie stało no ale lepiej uważać :)

      Usuń
  5. Twoje włosy nawet bez laminowania są cudowne :) mój ideał :) ahhh ja laminowanie zaliczyłam, skręt sprężynek bardzo ładnie został podkreślony :) jestem zadowolona bo efekt utrzymał się do dziś, a dodatkowo włosy są podniesione u nasady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* Super, że Ci pasuje. Moje też stanowczo zyskały na objętości.

      Usuń
  6. muszę się skusić! czytam o laminowaniu i czytam, a to tylko potęguje moją chęc wypróbowania na własnych włoskach :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Widać efekt! Jest ogromny szał na laminowanie, dziennie widzę z 10 wpisów na ten temat po poście Anwen, ja się raczej nie skuszę bo moje kudły nie bardzo lubią proteiny

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ja ciągle zapominam kupić żelatynę :D Ale zrobię to na pewno ;) u Ciebie wyszło świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak już kupisz i wypróbujesz to pochwal się efektem :)

      Dzięki :*

      Usuń
  9. Ha ha świetne zdjecia z reklamówką:D Ja już laminowałam włosy są gładkie, miękkie, lekko wyprostowane i jakby grubsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* Też zauważyłam pogrubienie, wygładzenie dopiero po jakimś czasie. Ogólnie jestem zadowolona, na pewno to powtórzę, może w trochę zmodyfikowanej wersji :)

      Usuń
  10. U mnie efekt wygładzenia i był, ale niestety końcówki były mega wysuszone...nie odpuszczę i znajdę na to sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe może Twoje włosy nie lubią protein. Ja wysuszenia nie zauważyłam, ale nawilżenia też nie.

      Usuń
  11. o w mordę ,
    objętość Twoich włosów powiększyła się niesamowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Haha zdjęcia z Rossmanowską reklamówką czadowe! :D U mnie po laminowaniu też wielkiego zachwytu nie było, ale tak jak Ty jeszcze będę kombinować może będę lepsze efekty ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rossmann powinien zapłacić za taką reklamę :D

      Usuń
  13. Próbowałam wczoraj i byłam zachwycona! Moje, naturalnie falowane i puszące się włosy były gładkie i idealnie proste :) Tanim sposobem mogę sobie wyprostować włosy bez ich niszczenia :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialne zdjęcia w reklamówce :D a z laminowaniem jak widać ze wszystkim - jednym pasuje innym nie ;) Szkoda, że nie ma jednego idealnego sposobu dla wszystkich :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* No niestety, ale na pewno będę jeszcze próbować, nawet dla takiej objętości od czasu do czasu warto :)

      Usuń
  15. Włosy wyglądają przepięknie! I są takie lśniące *.* muszę wypróbować na swoich, bo efekty na włosach innych dziewcząt są zdumiewające !

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Twoje zdjęcia z reklamówą:D

    OdpowiedzUsuń
  17. widzę, że ostatnio moda, super zdjęcia z reklamówką z Rossmana:)

    OdpowiedzUsuń
  18. haha;d extra zdjęcia w reklamówce;d
    a żelatyna super dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :* Wahałam się nad ich opublikowaniem :P no ale grunt to mieć poczucie humoru na własny temat :)

      Usuń
  19. tak, zdjęcia w reklamówce Rossa wymiatają ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja próbowałam bez odżywki i tak jak ty zauważyłam zwiększenie się objętości moich włosów. Są inne w dotyku, ale czy bardziej miękkie? Trudno stwierdzić. Jeśli jutro moje włosy będą miały taką objętość jak od razu po laminowaniu to na pewno jeszcze do niego wrócę

    OdpowiedzUsuń
  21. Super zdjęcia z reklamówką, no i fajny pomysł z pokazaniem krok po kroku :)

    Ja laminowania jeszcze nie zaliczyłam, ale szykuję się. Dużo zachodu z tym nie ma, nakładu finansowego też nie wymaga, więc dlaczego nie. Jedynie co, mam straszne siano na głowie i zastanawiam się czy na to podziała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :*

      Też mam puszące się włosy i zaraz po wyschnięciu były spuszone jeszcze bardziej, po jakimś czasie dopiero się wygładziły.

      Spróbuj i daj znać, jestem ciekawa jak się sprawdzi na Twoich włosach :)

      Usuń
  22. Również i ja sprobowałam na swoich długich aż do tyłka włosach, efekt mnie też nie powalił:D
    Włosy jedynie były bardziej milsze w dotyku i mocno się błyszczały... tak samo działa olej na moich włosach :)
    Zapraszam do mnie!:)
    PS. swietne zdj z reklamówką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też spodziewałam się lepszego efektu, bo jednak lamingowanie zajmuje trochę czasu.

      Dzięki :*

      Usuń
  23. Świetne zdjęcia:D Widzę, że wszyscy laminują, ja chyba tez spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  24. nałożyłaś mieszankę na skalp czy tylko na włosy? dziewczyny różnie robią, więc wolę zapytać.
    ach, jak mi się marzą takie włosy jak Twoje. masz przepiękny kolor włosów. :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Wyglada jakby ich bylo wiecej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miały sporo większą objętość niż normalnie :)

      Usuń
  26. Ja chyba podejdę jutro do tematu, zobaczymy, pewnie również zdam relację, chociaz powoli blogowiczkom chyba wychodzi już to uszami =p

    OdpowiedzUsuń
  27. U Ciebie się lepiej sprawdziła ta wersja niż u mnie, moje były sztywne i suche. Tak się zastanawiam, czy nie dodać do tej mieszanki łyżeczki oleju lub miodu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje były miękkie to fakt, brakowało mi jedynie wygładzenia, dlatego będę dalej kombinować, może z inną odżywką przyniesie lepszy efekt :)

      Usuń
  28. ja na razie ograniczam się do picia żelatyny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to już dla mnie wyższy level, nie odważyłabym się. Za to chcę spróbować pokrzywy, nigdy po nią nie sięgałam.

      Usuń
  29. Na pewno się skuszę jak znajdę trochę czasu :) Genialne zdjęcia z torbą na głowie :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Super to zobrazowałaś :* Jutro wypróbuję na sobie, zastosuje jednak odżywkę Isany z babassu chyba, zobaczymy.
    Jestem niesamowicie ciekawa efektów u siebie, boję się problemów z rozczesaniem, gdyż moje włosy nie są aż tak zdrowe jak Twoje, dopiero wracam do naturalnych, ostatnie farbowanie było 20 maja.
    Buźka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :D O dziwo z rozczesaniem nie było najmniejszych problemów, tak samo ze zmyciem mieszanki :) Powodzenia w zapuszczaniu!

      Usuń
  31. Niby taki szał, a co czytam posta to większość nie widzi jakiejś różnicy przed i po:) Więc jaki to niby szał robi?:) Ja jednak się nie zdecyduje - mnie jakoś szczerze powiem obrzydza nakładanie żelatyny na włosy. Sama nie wiem czemu, ale na myśl o tym już jakoś mnie mdli, więc raczej nie...U mnie niesamowity połysk włosów daje płukanie w occie winnym albo płukance octowej malinowej z YR. Ale w sumie zwykły ocet spokojnie też to samo daje. Mimo, że nie mam włosów prostych a kręcone i rude - połysk jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może oczekujemy zbyt wiele, efektu niczym po wizycie w salonie fryzjerskim, choć jak czytałam na niektórych blogach właśnie taki efekt dziewczyny uzyskały. Ja widziałam różnicę, na pewno włosy miały większą objętość i były prostsze. Brakowało mi gładkości, dopiero po kilku godzinach to uzyskałam. Trochę za dużo z tym zabawy, ale będę próbować dalej.

      Usuń
  32. śliczne masz te wloski ;)
    osobiscie nie probowalam jeszcze lamninowania, ale niedlugo to sie pewnie zmieni ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. zdjęcia z reklamówką świetne, zabawnie i ładnie wyszłaś. a włoski masz piękne !

    OdpowiedzUsuń
  34. od kilku dni wszędzie o tym czytam :D chyba powinnam i ja się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo ładne włoski po tym są kurde no ja też muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Moje wrażenia po laminowaniu są identyczne :) A minki świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Szał na laminowanie trwa ;) Ja mam zamiar później pochwalić się efektami na blogu :) a powiedz mi - tej odżywki Nutri Gładki już nie ma :(?, bo chciałam wrzucić do koszyka przy następnych zakupach właśnie z Twojego polecenia :)
    Na stronie producenta jest normalnie cała seria Nutri Gładki, a Lśniące i Gładkie nie ma, także nie wiem o co kaman :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie chyba została wycofana :( W sklepach widzę tą nową wersję Lśniące i Gładki, ale to zupełnie inna odżywka, o innym składzie. Nowa też mi pasuje, choć Nutri-Gładki była nieco lepsza.

      Usuń
  38. Też ostatnio laminowałam i byłam zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Ja na dniach pewnie to powtórzę.

      Usuń
  39. Jestem ciekawa jak u mnie się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  40. A ja może dziwna jestem ale nie rozumiem na co ta moda i pewnie jak z niektórymi innymi szybko minie a sama nie mam ochoty na takie testy z żylatyną

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne zdjęcia z reklamówką :D!

    OdpowiedzUsuń
  42. Wszystko, tylko nie pod samym ręcznikiem! Jak ostatnio laminowałam to mi się zsunął przy skroni czepek i ręcznik przykleił się do włosów jak na super glue... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej :O wyczytałam to na którymś z blogów, dziewczyna nie pisała o takich skutkach :O

      Usuń
  43. bardzo podoba mi się post...jest mega dokładny ;) i sposób jaki opisujesz swoje działania ;) wszystko krok po kroku
    obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. piękny kolor włosów :) i piękne portrety z workiem na głowie! :)
    jak się sprawdza garnier nutri gładki? zaraz sprawdzę, czy nie pisałaś już recenzji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie Nutri-Gładki a Lśniące i Gładkie, dwie różne odżywki :) niestety ta pierwsza została prawdopodobnie wycofana :(

      Usuń
  45. U mnie laminowanie pomogło dopiero za drugim razem i podobnie jak w Twoim przypadku efekt było widać dopiero po kilku godzinach:)

    OdpowiedzUsuń
  46. piękne, zdrowe, zadbane i błyszczące włosy :))

    OdpowiedzUsuń
  47. na jakie włosy to kłaść ? na umyte i wilgotne czy suche ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kładłam na umyte, odsączone z nadmiaru wody.

      Usuń
  48. Mam pytanie niedotyczące tego postu :)Otóż zastanawiam się nad nowym podkładem. Mam 17 lat, gdzieniegdzie lekki..trądzik. Do tej pory na co dzień używałam http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=2101
    W sumie to jestem z niego zadowolona. Ale chciałabym spróbować..może czegoś bardziej lekkiego? I nie zapychającego porów. Dodatkowo - z dobrym kryciem. Czy mogłabyś mi coś polecić? Byłabym bardzo wdzięczna. Kompletnie nie wiem co powinnam wybrać. Z góry DZIĘKI!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Under 20 Anti Acne http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=50786 ja nie miałam, ale sporo dobrego czytałam o nim. Na pewno kiedyś wypróbuję. Od siebie mogę polecić Pierre Rene Skin Balance i może jeszcze Lasting Finish 25H. Oba fajnie kryją i nałożone w małej ilości nie tworzą maski, mnie nie zapychają.

      Usuń
  49. Jajko można dodac, bo ono też dodaje blasku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajko miałam tylko raz na włosach i źle to wspominam :(

      Usuń
  50. Całą miksturę nakładamy na mokre czy suche włosy?

    OdpowiedzUsuń
  51. Czy mogłabyś mi powiedzieć jedną rzecz - ponieważ mam problem z tą mieszanką - najpierw myjesz włosy, a później robisz tę mieszankę i od razu dajesz na włosy? Bo ja ostatnio zrobiłam tak: najpierw wymieszałam żelatynę z wodą, poszłam umyć włosy, a gdy wyszłam spod prysznica z zamiarem dodania odżywki, to już czekał na mnie glut zamiast żelatyny. No i mam problem :P

    Śliczne włosy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mieszankę od razu nakładamy na włosy, żelatyna szybko tężeje.

      Usuń
  52. hej też laminuję włosy :) ale bardziej interesuje mnie kolor jaki masz na swoich włoskach :) piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  53. hej :) ja laminowanie nie pierwszy raz mam za sobą, jednak ja dodaję całą łyżkę odżywki. Mam żółtą Shaumę. Nie rozumiem- nie zauważyłaś efektu wygładzenia?? Przecież masz gładkie i piękne włosy po laminowaniu...

    Spróbuj inną odżywkę i daj całą żyłkę. Na innym forum czytałam przepis właśnie z taką ilością odżywki :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  54. nie próbowałam żelatyny,ale skoro zwiększa objętość to może spróbuję. nie znam się dokładnie, ale może odrobina żelu z siemienia lnianego zapewniłaby większe nawilżenie,jeżeli działa on dobrze na Twoje włosy.
    Olga

    OdpowiedzUsuń
  55. o co chodzi? niebardzo widzę różnice?

    OdpowiedzUsuń
  56. zdjęcia w reklamówce są świetne i przeurocze! :D :*

    OdpowiedzUsuń
  57. laminowanie włosów to super sprawa, działa i włosy są piękne polecam wszystkim ;)

    OdpowiedzUsuń
  58. A ja mam pytanie czy podziała to na elektryzujące się włosy?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Czy można taką maske zostawić na całą noc?

    OdpowiedzUsuń
  60. Włosy po nim Ci się wyprostowały ?

    OdpowiedzUsuń
  61. Mam mega cienkie włosy i sianowato-łamiące się więc mam nadzieję że mi to pomoże ;) jakimi kryteriami kierować się przy doborze odżywki? Mam kilka w domu i nie wiem która będzie najlepsza.
    Mam tendencję do przyklapywania włosów, czy laminowaniem sobie tego nie powiększę? Ile bym nie robiła dyfuzorem, unoszenia ze szczotką, suszenia z głową w dół to i tak za 30min są przyklapnięte :C dodaję bloga do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo lubię laminowanie, stosuję zawsze przed jakimiś specjalnymi okazjami, gdy chcę mieć pewność, że moje włosy będą w idealnym stanie :)

    OdpowiedzUsuń
  63. ja się nie lubię z laminowaniem, taka bomba proteinowa niezbyt podoba się moim włosom ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...